Så får du träningen att bli av

Jag tror alla har såna där dagar när man inte alls har lust att träna. Tiden springer iväg, man är hungrig och har inte kommit iväg till gymmet som man tänkte. Känner du igen dig? 

Denna veckan kommer jag och mina härliga kollegor  Emma och Filippa i Everyday stories-nätverket skriva våra tankar om om hur man får träningen att bli av. För det blir ju lätt så, att man fastnar hemma innan man kommer iväg på det där träningspasset, särskilt när man inte har något gymkort eller någon bokad träningsdejt. Jag har ju inget gymkort utan tränar lite efter lust här nere, vilket är lite jobbigt eftersom lusten att ge sig ut på en timmes träningspass helt plötsligt kan bytas ut mot lusten att ta ett glas vin med vännerna… Och då gäller det att vara förberedd, hittills står det 1-0 till mig!

Här är mina knep för att få träningen att bli av när inspirationen saknas:

  • Packa gymväskan dagen innan, så mycket lättare att komma iväg då!
  • På med gymkläderna! För när du väl har kläderna på dig kan du ju lika väl träna, i alla fall lite?
  • Ha din yogamatta framme!  När yogamattan ligger framme är det mycket enklare att få till några solhälsningar än när den ligger ihoppackad i garderoben, eller hur?
  • Ha några vikter, en pilatesboll, en TRX eller gummiband hemma. Förutom min yogamatta har jag två gummiband (såna som man har som chins-hjälp) och jag har dessutom precis köpt en lite tjockare träningsmatta att slänga ut på uteplatsen, eftersom jag inte ville lägga min yogamatta på en blöt & sandig uteplats.
  • Ha ett mellanmål i väskan! Hunger sabbar vilket träningpass som helst, påbörjat eller inte. Se till att äta en stund innan du har tänkt att träna så har du energi nog till att både komma iväg till träningen och få ett bra pass gjort.

Sen tycker jag dessutom att all träning räknas – även om det inte är ett tufft pass på en timme… 15 minuter är bättre än inget, eller hur? Du är en tränande person. Punkt.

Hur gör du för att få träningen att bli av?

gummiband yogamatta abilica

0
Write a response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close