HIT-pass – 8 övningar, 4 set, 1 min vila

Det här med att träna högintensivt (HIT) är riktigt roligt! Otroligt jobbigt, men väldigt skoj och skönt att vara helt skakis i sista seten. Snacka om att ta ut sig på en halvtimme! Jag har redan delat med mig av ett pass, här är ett annat som funkar bra. Enjoy!

Kör de fyra övningarna i första halvleken i rad, utan vila. Satsa på 10-12 rep/övning. Vila sedan en minut och upprepa fyra gånger. Sen gör du likadant med andra halvleken!

Första halvlek

  • Burpees
  • Axelpress med hantlar
  • Situps
  • Knäböj (med vikt, hantlar eller stång)

Andra halvlek

  • Utfall
  • Armhävningar
  • TRX-rodd
  • Bensänkningar (Ligg på rygg, håll i ribbstol och börja med benen mot taket. Sänk mot golvet sakta och pressa svanken mot golvet.)

Har ju lovat lite bilder från roadtrippen till Zaragoza och MotoGP på Aragón. Jag har inte glömt utan helt enkelt inte hunnit än, men här kommer en bild i alla fall.

oken-1

0

4 comments

Write a response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close