Intervaller kan vara det jobbigaste som finns. Hatkärlek. Man vet ju hur bra de är, samtidigt som man vet precis hur jobbiga de är. Nedan har du tips på ett intervallpass på 25 minuter som är sjukt jobbigt, väldigt roligt och supereffektivt – perfekt för dagar när tiden för ett långpass inte riktigt finns.

Tjej i löparspår

25 minuters intervallpass – löpning

  • 5 min lugn jogg
  • Spring 1 minut – så fort du bara orkar!
  • Gående vila i 30 sekunder.
  • Kör tio intervaller av ovan
  • 5 min lugn jogg

Jag lovar att du är riktigt trött och nöjd efteråt. Good luck!

 

4 Comments

  1. Älsk på intervaller, galet jobbigt men härligt på nåt sätt. Gång ja, det är ju en märklig träningsform, undrar hur de som gångar fort har valt det framför löpning.

    • Emmi
      explorista Reply

      Eller hur, kanske börjar det med en skada eller något? Eller så är det kanske sjukt kul och vi som inte testar har missat något?

      • Håller med om att det är en konstig sport.
        Fast de går ju fortare än många springer. Och lederna ser ju ut att vara helt “lea-lösa”. Gång KAN inte vara en skadefri sport med de där snabba vinklingarna…. :-(

        • Emmi
          explorista Reply

          Nej, det har du en poäng i. Känns nästan skonsammare att springa.

Make me happy & give me a comment!

Emmi
Author

Äventyrstjej, träningsmänniska och utelivsälskare vars hjärta slår för drömmar. Älskar att uppleva, utmanas, se nya platser, träffa nya människor, testa nya saker. Tränar ofta och gärna - för pannben, svett och mjölksyra hjälper mig att uppleva mina drömmar och nå mina mål. Uteliv och utmaningar är min grej & jag tackar aldrig nej till en dag fylld av kitesurfing, skidåkning eller mountainbike.