I morgon är det löpningens dag och då måste man springa! I alla fall lite grann, en kort runda är det klart du hinner med!

Jag kommer att köra femte passet i mitt program för milen på tio veckor. Det går bra och än så länge har programmet inte stegrats särskilt mycket – det är ju lugnt i början så att leder, senor och muskler hänger med och inte blir skadade även om konditionen kanske hade orkat mer. Jag känner faktiskt av min högra hälsena lite grann och kör mängder av olika tåhävningar för att stärka upp musklerna runt om. Framåt går det!

Dessutom vill jag påminna om superidéen Tiotusen träningspass, du har väl inte glömt det? Träna, räkna dina träningspass, häng i den här gruppen för pepp och skänk 1 kr per pass till välgörenhet i slutet av året.

Visst hänger du på i morgon – och vilket blir ditt löppass?

löpare tjejFrån en lite varmare värld – löpning i Barcelona!

6 Comments

  1. Egentligen är jag inte alls i fas, när det gäller att springa. Men ja, om jag mår ok imorgon blir det nog en kortare, lugn runda i alla fall. Man måste ju försöka på löpningens dag. :-)

    Kram M

  2. Kul att du nämner gruppen :)
    Jag ska se om jag får till någon få km, har legat förkyld en vecka, men är på banan igen. Blir en lugn runda. Men den måste ju firas :)

  3. Missade det där med löpningens dag, får ta igen det en annan gång. Dom där programmen brukar ha en bra stegring, kanske något sådant jag ska ge mig på för att komma igång med löpningen igen. Blivit lite dåligt med sådant sen jag slutade med fotbollen.

    Kul att du uppmärksammar Tiotusen träningspass! :D

Make me happy & give me a comment!

Emmi
Author

Äventyrstjej, träningsmänniska och utelivsälskare vars hjärta slår för drömmar. Älskar att uppleva, utmanas, se nya platser, träffa nya människor, testa nya saker. Tränar ofta och gärna - för pannben, svett och mjölksyra hjälper mig att uppleva mina drömmar och nå mina mål. Uteliv och utmaningar är min grej & jag tackar aldrig nej till en dag fylld av kitesurfing, skidåkning eller mountainbike.