Mysig uteplatsinredning – så ser det ut på min altan

Komma hem efter jobbet, ta med middagen ut och äta i kvällssolen. Yoga & meditera ute på morgonen. Läsa en bok och lyssna på regnet. Titta ut över trädgården. Min lilla altan med tak, mitt basecamp, kan vara det bästa under sommarhalvåret!

Nu har det dessutom börjat bli grönt i trädgården och varmt nog att kunna sitta i solen på nya soldäcket, jag älskar våren! Vad gäller inredningen på min altan försöker jag som alltid hålla ihop färgernas toner och hitta kontraster. Jag gillar det dova lila och rosa som står sig bra mot svart, vitt och grafiskt. Inga krukor eller blommor än tyvärr, lite för kyligt för sommarblommorna men i helgen blir det nog plantering. Mer enkla inredningstips hittar du här!

altan

Förrförra helgen när vi var i Skåne åkte vi förbi Löddeköpinge plantskola, vilket underbart ställe! Jag skulle lätt kunna köpa hela butiken med krukor, rostiga detaljer, buddhas, snygga inredningsprylar, vattenbad, fat – allt i min stil. Men eftersom jag inte gillar att köpa för köpandets skull så fick det bara bli ett par svarta stenägg och ett hängande fågelbad till äppelträdet (bilden nedan, visst är det fint?), som jag länge har velat ha. Nu vet jag ju vad som finns där och kan åka tillbaka när jag har bestämt mig för vad som passar hemma och vad jag vill ha, istället för att spontanköpa alla snygga saker utan att faktiskt ha en plats till dem.

Om vädret vill sig blir det altanhäng i helgen, egentid när sambon är iväg på jobbresa. Vad gör du i helgen?

lila ljuslyktor  interior1-10prydnad altan ikea ramar altan kuddar hm homehängande fågelbad jonte

Bord & stolar med dynor från Jysk (gamla och ska bytas ut mot något svart framöver…), kuddar & små sittdynor från H&M Home, ljuslyktor på bordet från Living & Room, gardiner från Ikea, lila gardiner & hängande lila dekor från Indiska, ramar från Ikea med hemmadesignade prints, mattor från Rusta.

3 comments

Write a response

Leave a Reply to Sarah Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close